Dwie legendy. Jeden instrument
OB-6® to jedyna w swoim rodzaju współpraca pomiędzy dwoma najbardziej wpływowymi projektantami w historii syntezatorów polietylenowych, Dave'em Smithem i Tomem Oberheimem. OB-6 przyjmuje klasyczny odważny dźwięk Toma Oberheima - z jego prawdziwie sterowanymi napięciem oscylatorami, 2-biegunowym filtrem i wzmacniaczami - i dodaje nowoczesne ulepszenia, takie jak efekty studyjnej jakości, polifoniczny sekwencer krokowy, arpeggiator i inne. Żaden inny nowoczesny analogowy syntezator nie może pochwalić się takim rodowodem ani tak masywną, bezpośrednią sygnaturą dźwiękową.
Silnik brzmieniowy OB-6 jest inspirowany oryginalnym SEM Toma, rdzeniem jego uznanych 4-głosowych i 8-głosowych syntezatorów. Posiada dwa dyskretne oscylatory sterowane napięciem (plus suboscylator) na głos z bezstopniowo zmiennymi kształtami fal (piłokształtny i impuls o zmiennej szerokości, plus fala trójkątna na oscylatorze 2). Klasyczny, inspirowany Oberheimem 2-biegunowy, zmienny stan, filtr rezonansowy zapewnia funkcjonalność dolnoprzepustową, górnoprzepustową, pasmowo-przepustową i wycinającą. Wzmacniacze sterowane napięciem uzupełniają całkowicie analogową ścieżkę sygnału.
Sekcja podwójnych efektów zapewnia studyjnej jakości pogłosy, opóźnienia (standardowe i BBD), chorus, flangery i wierne odtworzenie oryginalnego przesuwnika fazowego i modulatora pierścieniowego Toma. Podczas gdy same efekty są cyfrowe, z 24-bitową rozdzielczością 48 kHz, prawdziwy bypass utrzymuje pełną analogową ścieżkę sygnału.
Obecny jest także X-Mod, który rozszerza paletę tonalną i ułatwia tworzenie dramatycznych i niekonwencjonalnych dźwięków. Źródłami modulacji są obwiednia filtra i oscylator 2, oba z kontrolą dwubiegunową. Miejsca docelowe obejmują częstotliwość oscylatora 1, kształt oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, odcięcie filtra i tryb filtra. Sekwencer krokowy polifoniczny umożliwia wykonanie do 64 kroków i do 6 notatek na krok. Możesz tworzyć sekwencje polifonicznie, z pauzami i synchronizować je z zewnętrznym zegarem MIDI. W pełni funkcjonalny arpeggiator można również zsynchronizować z zewnętrznym zegarem MIDI. Tryb Unison oferuje konfigurowalną liczbę głosów (1-6 głosów), pamięć akordów i tryby klawiszy.
Panel przedni z pokrętłami na funkcję sprawia, że praktycznie wszystkie funkcje OB-6 są na wyciągnięcie ręki. Zawiera 500 stałych programów fabrycznych i 500 programów użytkownika z możliwością wielokrotnego zapisu. Włączenie przycisku Manual włącza tryb panelu na żywo, w którym dźwięk OB-6 przełącza się na aktualne ustawienia panelu czołowego. W tym stanie to, co widzisz, jest tym, co słyszysz.
Ta analogowa potęga jest umieszczona w czterooktawowej, półważonej klawiaturze z funkcją velocity i kanałowym aftertouch, dzięki czemu jest idealna na scenę lub do studia.
Specyfikacje OB-6
Dwa dyskretne VCO na głos
Ciągle zmienny kształt fali (impuls piłokształtny i impuls o zmiennej szerokości plus trójkąt na oscylatorze 2) na oscylator
Szerokość impulsu na oscylator
Twarda synchronizacja: oscylator 1 synchronizuje się z oscylatorem 2
Generator suboktawy fali prostokątnej (oscylator 1) na głos
Tryb niskiej częstotliwości (oscylator 2)
Włączanie / wyłączanie śledzenia klawiatury (oscylator 2)
Wartość przestrojenia oscylatora w celu zwiększenia niestabilności strojenia, od subtelnej do ekstremalnej
Kwota oscylatora 1
Wielkość suboktawy oscylatora 1
Ilość oscylatora 2
Ilość białego szumu
Dwubiegunowy, rezonansowy filtr na głos z funkcjami dolnoprzepustowymi, górnoprzepustowymi, pasmowo-przepustowymi i wycinającymi inspirowanymi oryginalnym filtrem SEM firmy Oberheim
Wielkość obwiedni filtra dwubiegunowego
Modulacja prędkości wielkości obwiedni
Śledzenie klawiatury: wyłączone, pół, pełne
Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR)
Modulacja prędkości wielkości obwiedni
Czterostopniowy generator obwiedni (ADSR)
Modulacja prędkości wielkości obwiedni
- OSCYLATOR NISKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI
Pięć kształtów fal: sinus, piłokształt, odwrócony piłokształtny, kwadratowy i losowy (próbka i przytrzymanie)
Synchronizacja zegara (wewnętrzny lub zewnętrzny zegar MIDI)
Początkowa ilość
Miejsca docelowe modów: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, szerokość impulsu oscylatora 1 i 2, odcięcie filtra, tryb filtra, wzmacniacz
Źródła: obwiednia filtra (dwubiegunowe) i oscylator 2 (dwubiegunowe)
Przeznaczenie: częstotliwość oscylatora 1, kształt oscylatora 1, szerokość impulsu oscylatora 1, odcięcie filtra, tryb filtra, filtr od normalnego do pasmowego
Źródło: kanał (mono) aftertouch z wartością dwubiegunową
Przeznaczenie: częstotliwość oscylatora 1, częstotliwość oscylatora 2, ilość LFO, ilość obwiedni wzmacniacza, ilość obwiedni filtra, tryb filtra
Zegar główny z tap tempo
Kontrola i wyświetlacz BPM
Synchronizacja zegara MIDI
Wybieralna wartość nuty: szesnastka, ósemka triola, ósemka, kropkowana ósemka, ćwierćnuta
Zakres jednej, dwóch lub trzech oktaw
Tryby w górę, w dół, w górę / w dół, losowy i przypisywanie
Polifoniczny sekwencer krokowy z maksymalnie 64 krokami i pauzami
Zniekształcenia stereo analogowe
Podwójne, 24-bitowe efekty cyfrowe 48 kHz, w tym: pogłos (pomieszczenie, sala, płyta, sprężyna), opóźnienie (pełne pasmo cyfrowe opóźnienia i emulowana brygada kubełkowa), chorus, flanger, przesunięcie fazowe i modulator pierścieniowy
Synchronizacja opóźniona
True bypass utrzymuje w pełni analogową ścieżkę sygnału, gdy efekty cyfrowe są wyłączone
Pełnowymiarowa, półważona, 4-oktawowa klawiatura z dynamiką i aftertouch
Podświetlane koła pitch-bend i modów
Koło skrętne ze sprężyną z możliwością wyboru zakresu na program (od 1 do 12 półtonów w górę iw dół)
Elementy sterujące transpozycją w zakresie 8 oktaw
Zatrzaski włącznika przytrzymują notatki
Portamento polifoniczne
Tryb Unison (monofoniczny) z konfigurowalną liczbą głosów, od jednego do wszystkich sześciu głosów, pamięcią akordów i trybami klawiszy
Przełącznik ręczny: gdy jest włączony, panel przedni jest pod napięciem; to, co widzisz, jest tym, co słyszysz
500 programów użytkownika i 500 programów fabrycznych w 10 bankach po 100 programów
Bezpośredni dostęp do programów, w tym dostęp za pomocą jednego przycisku do aktualnego zestawu 10 programów
Wyjścia audio lewe / mono i prawe (2 x 1/4 ”gniazdo telefoniczne)
Wyjście słuchawkowe (stereo, jack 1/4 ”)
Porty wejściowe, wyjściowe i przelotowe MIDI
USB do dwukierunkowej komunikacji MIDI
Filtr odcięcia wejścia pedału ekspresji
Wejście pedału ekspresji głośności
Sustain wejście przełącznika nożnego
Wejście przełącznika nożnego uruchamiania / zatrzymywania sekwencera
Gniazdo zasilania IEC AC do wewnętrznego zasilania
Działa na całym świecie pod napięciem od 100 do 240 woltów przy 50 do 60 Hz; Maksymalny pobór mocy 30 watów
31,8 "dł. X 12,7" szer. X 4,6 ″ wys. (80,7 cm x 32,3 cm x 11,7 cm)
20 funtów (9,5 kg)
Panele końcowe z orzecha