Mikrofony KMS 104/104 plus i KMS 105 zostały opracowane w celu optymalnego przesyłania ludzkiego głosu w odniesieniu do trudnych warunków występujących na żywo.
Seria KMS stała się uznawanym na całym świecie standardem dla najwyższej klasy mikrofonów scenicznych.
Wysoka rozdzielczość akustyczna i płynna charakterystyka mikrofonów zapewniają muzykowi optymalną kontrolę nad sceną przez cały czas.
Zwłaszcza z powodu niskiego poziomu szumu własnego i przesłuchu, który jest wolny od zabarwienia, mikrofony KMS idealnie nadają się do stosowania z systemami monitoringu dousznego.
KMS 104 i KMS 104 plus mają kapsułę z mikrofonem pojemnościowym o kierunkowej charakterystyce kardioidalnej, która zapewnia najlepszą możliwą eliminację dźwięków pochodzących zza mikrofonu. W przeciwieństwie do tego, dzięki swojej superkardioidalnej charakterystyce, KMS 105 jest szczególnie dobry w tłumieniu dźwięków pochodzących z całej 180 ° półkuli za mikrofonem. KMS 104 plus oferuje, w porównaniu do KMS 104, bardziej rozszerzoną odpowiedź częstotliwości basowej. W bliskiej współpracy z profesjonalnymi muzykami, przy pomocy rozległych testów praktycznych, KMS 104 plus został specjalnie zoptymalizowany pod kątem wymagań żeńskich głosów w świecie muzyki rock and pop.
Użytkownik może zatem wybrać wersję, która jest optymalnie dopasowana do konkretnej aplikacji.
Funkcje akustyczne
Studyjne kapsuły kondensacyjne stosowane w wersjach mikrofonowych stanowią podstawę do transmitowania wszystkich niuansów ludzkiego głosu. W porównaniu z innymi mikrofonami podręcznymi, które działają głównie z dynamicznymi kapsułami, seria KMS charakteryzuje się szczególnie wysoką przezroczystością akustyczną, szerokim zakresem częstotliwości i doskonałą rozdzielczością stanów nieustalonych.
W mikrofonach KMS starannie wyregulowane filtry akustyczne i transformatory beztransformatorowe, które mogą obsługiwać bardzo wysoki poziom ciśnienia akustycznego, zapobiegają przeciążeniu mikrofonów nawet silnymi dźwięcznymi dźwiękami.
Pomimo doskonałej ochrony przed popem, sybilanty i dźwięki "S" są transmitowane z naturalnym akcentowaniem, jak to tylko możliwe w przypadku mikrofonów pojemnościowych. Ponadto wyżej wymienione filtry akustyczne są zaprojektowane tak, aby zachować charakterystyczne właściwości kierunkowe kapsuł nawet w zakresie basów. Filtry zapewniają zatem bardzo wysoki poziom ochrony zwrotnej dla mikrofonów wokalnych KMS 104/104 plus i KMS 105, gdy są używane z systemem nagłośnienia scenicznego.
Funkcje elektryczne
Ponieważ mikrofony wokalne są zwykle adresowane z bliskiej odległości, dla odpowiedzi niskich tonów mikrofonów, kompensacja elektronowa jest stosowana dla efektu zbliżenia w odpowiednich kapsułkach.
Ponadto mikrofon ma wbudowany filtr górnoprzepustowy o stałej częstotliwości 120 Hz (-3 dB, mierzony w wolnym polu dźwiękowym). Zakres dynamiczny mikrofonów KMS wynosi 132 dB, a maksymalny poziom ciśnienia akustycznego wynosi 150 dB.
Niski poziom hałasu własnego wynoszący jedynie 18 dB A pozwala na używanie mikrofonów przy wysokim poziomie wzmocnienia bez ryzyka dodatkowego hałasu. Nawet na duże odległości mikrofony działają z wysokim stosunkiem sygnału do szumu, co ułatwia swobodę ruchów i kreatywność, które są ważne dla artysty.
Ze względu na beztransformatorowy obwód wyjściowy sygnały mikrofonowe mogą być przesyłane nawet za pomocą długich kabli bez utraty dźwięku.
Funkcje mechaniczne
Mikrofony przeznaczone do użytku na scenie wymagają szczególnie wytrzymałej konstrukcji. Dlatego KMS 104/104 plus i KMS 105 mają metalowe obudowy o grubych ściankach, które również zapewniają skuteczną ochronę przed hałasem.
Głowice mikrofonów wykonane są ze stali hartowanej. W razie potrzeby można je łatwo odkręcić, aby umożliwić czyszczenie wewnętrznych filtrów akustycznych.