https://imuzyczny.pl/media/catalog/product/r/m/rme-adi-2-dac-fs-converter-front-angle.jpg RME ADI-2 DAC FS - konwerter przód Zoom

RME ADI-2 DAC FS - konwerter

RME ADI-2 DAC FS



Produkt dostępny: 9 Szt.

Magazyn główny

Sklep stacjonarny

Rata 0% już od: 469,80 zł miesięcznie
4 698,00 zł
i

Dostawa gratis dla zamówień od 250 zł

i

Gwarancja Door-to-door

i

Możliwość zwrotu - 30 dni

i

Dokumenty w formie elektronicznej


Parametry produktu
Model : ADI-2 DAC FS
Kod produktu : SUP_KF0427
Gwarancja : 2 lata
Producent : RME
Waga bez opak.: 1.0 kg
Opis produktu
Szczegóły

SPECYFIKACJA


Dane ogólne

Zasilacz w komplecie: zewnętrzny, 100-240 V AC, 2 A, 24 W,

Pobór mocy w stanie gotowości: 120 mW (10 mA),

Pobór mocy w stanie bezczynności: 7 W, Maksymalny pobór energii: 18 W,

Prąd jałowy przy 12 V: 570 mA (6,8 W),

Wymiary (Szer. x Wys. x Gł.): 215 x 52 x 150 mm,

Waga: 1,0 kg,

Temperatura użytkowania: Od +5 do +50°C,

Wilgotność względna: < 75% bez kondensacji.

Wejścia cyfrowe

Zakres blokady: 28 kHz – 200 kHz,

Redukcja jittera: > 50 dB (2,4 kHz),

Jitter przy synchronizacji z sygnałem wejściowym: < 1 ns,

Przyjmuje format konsumencki i profesjonalny,

Koaksjalne SPDIF – 1 x RCA, zgodne z IEC 60958:

– Wejście o wysokiej czułości (< 0,3 Vpp),

– Zgodny z AES/EBU (AES3-1992)

Optyczne SPDIF – 1 x optyczne, zgodne z IEC 60958,

– Zgodne z ADAT

Wyjścia analogowe

XLR

– Regulacja poziomu wyjściowego +19 dBu, +13 dBu, +7 dBu, +1 dBu przy 0 dBFS,

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +7/+13/+19 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA,

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +1 dBu: 115,4 dB RMS nieważony, 118,9 dBA,

– Pasmo przenoszenia przy 44,1 kHz, -0,1 dB: 0 Hz – 20,2 kHz,

– Pasmo przenoszenia przy 96 kHz, -0,5 dB: 0 Hz – 44,9 kHz,

– Pasmo przenoszenia przy 192 kHz, -1 dB: 0 Hz – 88 kHz,

– Pasmo przenoszenia przy 384 kHz, -1 dB: 0 Hz – 115 kHz,

– Pasmo przenoszenia przy 768 kHz, -3 dB: 0 Hz – 109 kHz,

-THD przy -1 dBFS: -112 dB, 0,00025%,

-THD+N przy -1 dBFS: -110 dB, 0,00032 %,

-THD przy -3 dBFS: -116 dB, 0,00016%,

– Separacja kanałów: > 120 dB,

– Impedancja wyjściowa: 200 Ω dla wyjścia symetrycznego, 100 Ω dla niesymetrycznego.

Chinch

Tak, jak wyjście XLR, z wyjątkiem:

– Wyjście: TS 6,3 mm, niesymetryczne,

– Poziom wyjściowy niższy o 6 dB w stosunku do XLR (od -5 dBu do +13 dBu przy 0 dBFS),

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +13 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA,

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +1/+7 dBu: 114/116 dB RMS nieważony, 117/119 dBA,

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -5 dBu: 109 dB RMS nieważony, 113 dBA.

Wyjście słuchawkowe (Phones)

Takie jak Cinch, z wyjątkiem:

– Wyjście: TRS 6,3 mm, niesymetryczne, stereo,

– Impedancja wyjściowa: 0,1 Ω,

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +22 dBu: 117 dB RMS nieważony, 120 dBA,

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy +7 dBu: 116 dB RMS nieważony, 119 dBA,

– Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, High Power, obciążenie 100 Ω lub większe: +22 dBu (10 V),

– Poziom wyjściowy przy 0 dBFS, Low Power, obciążenie 8 Ω lub większe: +7 dBu (1,73 V),

– THD przy +18 dBu, obciążenie 32 Ω, 1,2 watów: -110 dB, 0,0003 %,

– THD+N przy +18 dBu, obciążenie 32 Ω: -107 dB, 0,00045 %,

– THD przy +14 dBu, obciążenie 16 Ω, 0,94W: -110 dB, 0,0003 %,

– Moc maksymalna przy THD 0,001 %: 1,5 W na kanał.


Wyjście dla monitorów dousznych (IEM)

Tak jak słuchawkowe, z wyjątkiem:

– Poziom wyjściowy przy 0 dBFS: -3 dBu, 0,55 V,

– Stosunek sygnału do szumu (SNR) przy -3 dBu: 115 dB RMS nieważony, 118 dBA,

– Moc maksymalna przy 8 Ω, THD 0,001 %: 40 mW / kanał.


Cyfrowe (Digital)

– Zegary: Wewnętrzny, wejście SPDIF,

– Konstrukcja o niskim jitterze: < 1 ns w trybie PLL, dla wszystkich wyjść,

– Zegar wewnętrzny: jitter < 800 ps, Random Spread Spectrum,

– Redukcja jittera zegarów zewnętrznych: > 50 dB (2,4 kHz), – Efektywny wpływ jittera zegara na konwersję DA: prawie zerowy,

– PLL zapewnia zero strat, nawet przy jitterze powyżej 100 ns,

– Dodatkowy Digital Bitclock PLL dla bezproblemowej synchronizacji ADAT,

– Obsługiwane częstotliwości próbkowania dla zegarów zewnętrznych: od 28 kHz do 200 kHz,

– Częstotliwości próbkowania obsługiwane wewnętrznie: Od 44,1 kHz do 768 kHz.


OPIS SZCZEGÓŁOWY


DAC

To małe cacko w formacie half-rack zostało wypełnione najwyższej klasy elektroniką i oferuje referencyjną klasę konwersji z koaksjalnego SPDIF, optycznego SPDIF (zgodnego z ADAT) i USB do wyjść RCA, XLR, TRS i mini-TRS.


Jako najbardziej uniwersalny DAC na rynku, ADI-2 DAC FS zapewnia symetryczne/niesymetryczne wyjścia analogowe, wyjście słuchawkowe Extreme Power, wyjście IEM o wyjątkowo niskim poziomie szumów, sprzętową, 4-stopniową regulację poziomu wyjściowego SteadyClock FS, przetwarzanie sygnału oparte na DSP, zasilacz zewnętrzny, zgodność z USB Class Compliant oraz maksymalne częstotliwości próbkowania do 768 kHz, jak również odtwarzanie DSD i Direct DSD. Sygnał wejść SPDIF można nagrywać nawet przez USB – jak można się spodziewać po RME – ten DAC to prawdziwy 2-kanałowy interfejs audio z Full Dupleksem


Ulepszanie DA

W przypadku tego DAC-a inżynierowie z RME wykorzystali okazję do niewielkiego ulepszenia jego analogowego stopnia wyjściowego, aby był jeszcze doskonalszy niż do tej pory. Więcej przekaźników, inny, podwójny obwód tłumika symetrycznego i jeden dodatkowy buforowy wzmacniacz operacyjny poskutkowały mniejszymi szumami i mniejszym współczynnikiem zawartości harmonicznych (THD). Ponieważ chip DAC jest czynnikiem ograniczającym, ciężko to zmierzyć, niemniej jest istotna poprawa, szczególnie przy niższych poziomach wyjściowych sprzętu, typowych przy korzystaniu z Cinch/RCA. Składają się na to także nowe sprzętowe poziomy referencyjne: +13 dBu, +7 dBu i 1 dBu oraz -5 dBu.


Superniski poziom szumów dla zwolenników monitorów dousznych

Słuchawkowa rewolucja zwróciła uwagę audiofilów i miłośników muzyki nie tylko na słuchawki, lecz także na monitory douszne (IEM). Współczesne monitory douszne mają dźwięk referencyjny, który z łatwością konkuruje z dźwiękiem nieporęcznych słuchawek wokółusznych, co czyni je nie tylko mobilną alternatywną, lecz także ciekawym rozwiązaniem w domu.


Zgasić światła!

Studyjny przetwornik, w którym nie świeci się żadna lampka? Na pewno popsuty… Ale w przypadku DAC to była jedna z funkcji, o którą najczęściej prosili użytkownicy ADI-2 Pro Hi-fi. I tak oto: wyświetlacz, przyciski funkcyjne, pokrętło głośności, nawet przycisk standby – wszystko gaśnie po 10 sekundach braku aktywności użytkownika, gdy w menu urządzenia została aktywowana funkcja AutoDark. Dotknięcie dowolnego przycisku lub pokrętła spowoduje zapalenie się wszystkich światełek na 10 sekund. Funkcja AutoDark może być także włączana/wyłączana z pilota, a użycie dowolnego przycisku na pilocie włącza podświetlenie na 3 sekundy. Jeszcze raz: jesteśmy pewni, że go pokochasz!


Lepszy pilot

ADI-2 DAC FS dostarczany jest wraz z pilotem, który nie jest zwykłym tanim dodatkiem. Ładnie zaprojektowany pilot ma wyraźne przyciski, czytelnie oznaczone nawet przy słabym oświetleniu, bez okularów do czytania. Przyciski te są logicznie rozmieszczone, a ich układ jest łatwy do zapamiętania i zapewnia idealną ergonomię. Poza tym: nie będzie kolidował ze sprzętem RTV i innymi urządzeniami.


Pilot do DAC ma przyciski do: włączania/wyłączania trybu czuwania (Standby), regulacji głośności, wyboru wejścia (optyczne, koaksjalne, USB) i wyciszania. Dodano cztery programowalne przyciski, które można przypisać do 20 różnych funkcji i poleceń, co zapewnia pełną wszechstronność. Nie ma żadnego innego przetwornika cyfrowo-analogowego z tak skomplikowanym, łatwym w obsłudze i uniwersalnym pilotem!


SteadyClock FS

ADI-2 DAC FS jest pierwszym urządzeniem w ofercie RME ze SteadyClock FS. Niewiele można poprawić w SteadyClock, przez lata zdobywał on uznanie za bezbłędne działanie w wielu urządzeniach RME, gwarantując, że przy wykorzystaniu zegara wewnętrznego zostanie wytworzony dokładnie taki sam dźwięk, jak w przypadku zegara zewnętrznego. SteadyClock w dużym stopniu redukuje jittera i doskonale obsługuje wszystkie formaty interfejsu cyfrowego. Dlatego też konstrukcja i zachowanie SteadyClock w DAC się nie zmieniło.


Ostatni akord

ADI-2 DAC FS zawiera ulepszony SteadyClock, dostrojony do perfekcji obwód analogowy, pilot, wyjście słuchawkowe Extreme Power oraz specjalne wyjście dla monitorów dousznych. Ma wszystkie bajery, które rozsławiły ADI-2 Pro, w tym m.in. idealnie transparentną charakterystykę dźwięku i pełne przetwarzanie DSP z regulacją Bass, Treble, Loudness i 5-pasmowym korektorem parametrycznym i crossfeed. Dzięki uproszczonej obsłudze i oszałamiającemu wzornictwu jest idealnym centralnym elementem każdego środowiska: od słuchania muzyki w domu po referencyjne odtwarzanie dźwięku w studiu.


Złącza

1 x wejście koaksjalne SPDIF,

1 x wejście optyczne ADAT lub SPDIF,

1 x analogowe, niesymetryczne wyjście stereo RCA,

1 x analogowe, symetryczne wyjście stereo XLR,

1 x ekstremalnie mocne wyjście słuchawkowe,

1 x niskoszumowe wyjście dla monitorów dousznych (IEM),

1 x USB 2.0 (zgodne z USB 3.0).

Dostawa

Szczegóły dostawy produktu RME ADI-2 DAC FS - konwerter

Wysyłka z Warszawa, Polska.

Dostawa do

Kraj
Kod pocztowy

Kod pocztowy niepoprawny

Jeżeli chcesz zobaczyć dokładne metody dostawy dostępne w Twojej lokalizacji, uzupełnij powyższe pola.

Zadaj pytanie

Zadaj pytanie odnośnie produktu

Dane kontaktowe

* wymagane pola

Negocjuj cenę

Negocjuj cenę produktu

Dane kontaktowe

* wymagane pola

Szanowny kliencie,

Informujemy, że nie każda próba negocacji kończy się sukcesem. Jest to zależne od aktualnej sytuacji rynkowej. Bardzo mile widziane są linki do konkurencyjnych ofert.